GRAD(ILIŠTE) / Zagreb trese 'rotormanija', stručnjaci poručuju: 'Samo neka se širi. A kad će Jarunski most?'

Image
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

U jeku završnih radova na rotoru na Remetincu Grad Zagreb odlučio je raspisati natječaj za projektiranje još nekoliko njih

23.1.2020.
9:11
Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
VOYO logo

Grad Zagreb odlučio je raspisati natječaj za projektiranje tri manja rotora uz samo jezero i kompleks Bundeka.

Mini rotore sagradit će se na križanju Ulice Damira Tomljanovića Gavrana i Adamićeve, na silasku s Mosta slobode te na raskrižju Sajmišne ceste i Ulice Karla Metikoša, piše Večernji list.

Traže i koordinatora zaštite na radu tijekom rekonstrukcije i gradnje dijela Gračanske ceste s rotorom i parkiralištem, odmah preko puta donje stanice žičare što je i četvrti kružni tok. Za peti – onaj na raskrižju Čavićeve, Vukomerca i odvojka Borongajske ceste nabavu su zatvorili još krajem prošle godine, a gradnja se očekuje u ovoj. Usto, još jedan – šesti – planiraju Programom gradnje komunalne infrastrukture za 2020., i to onaj na raskrižju Remetinečka – Riječka – Cimermanova na Kajzerici.

Mini rotori gradit će se, ističu u Gradu, u cilju povećanja sigurnosti i protočnosti odvijanja prometa, a baš ova križanja, kažu, odredili su nakon praćenja i analize prometne situacije. Za rotor na Kajzerici izrađena je i tehnička dokumentacija te je ishođena građevinska dozvola. Rotore kod Adamićeve i ispod Mosta mladosti platit će 93.000, onaj s druge strane mosta 56.000, u Gračanima će radovi stajati 63.000, kod Čavićeve 125.000, a za Kajzericu tek treba raspisati natječaj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prava “rotormanija” uhvatila je Grad, a nije to uopće loša “bolest”, ako se pita prometnog stručnjaka Gorana Husinca, koji bi slično riješio problematična raskrižja gdje god ima mjesta za gradnju kružnog toka: ''Rotori su budućnost jer su neovisni o struji, a istodobno ubrzavaju prometni tok i jeftiniji su od semaforiziranog raskrižja – ne treba ih mnogo održavati, dok kod semafora treba svakodnevno kontrolirati elektroniku, svjetla i ostalo''.

Rotori bolji od semafora, ističe, i jer se na njima događa puno manje nesreća, a ako do njih i dođe, nisu toliko teške. Osim toga vozač u rotoru više pazi i na svoju i na sigurnost drugog vozila jer o drugima ovisi kad će ući u kružni tok, za razliku od semafora, kad se oba vozača oslanjaju na rad uređaja i računaju da će onaj drugi poštivati pravila te stati kad vidi crveno ili krenuti kad se pojavi zeleno svjetlo.

Sad kad kroz kratko vrijeme dovrše najveći kružni tok u gradu vanjskog promjera 74 metra te kad jedno od najfrekventnijih gradskih prometnih čvorišta u potpunosti profunkcionira, to bi trebao biti tek početak rješenja dosad najvećeg zagrebačkog prometnog problema, napominje Husinec i podsjeća na ono što niz stručnjaka ističe već godinama: ''Da bi se riješile gužve u tom dijelu grada, još jedan rotor trebao bi se graditi kod Avenue Malla, jednako kao i dugo spominjani Jarunski most, koji bi rasteretio veliki rotor''.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC17
Gledaj uživo 1.lipnja
VOYO logo