Naime, zbog ekstremno visokog vodostaja, plovidba Dunavom i Dravom bila je obustavljena gotovo cijeli lipanj, a već duže vrijeme riječni brodari i lučki pretovarni kapaciteti zbog opet ekstremno niskih vodostaja ponovno smanjuju promet.
Potrebne goleme količine pijeska
Prema riječima direktora Dalibora Džojića, Luka Tranzit goleme gubitke ima i zbog, sukladno Zakonu o vodama iz 2010. godine, zabrane eksploatacije pijeska iz Drave. Zbog nemogućnosti vađenja pijeska, njezina skupa mehanizacija specijalizirana za te poslove, kao i ljudstvo, posljednje tri-četiri godine stoji neiskorištena, a pijesak koji protekne Dravom kraj Osijeka poslije vade tvrtke iz Srbije te ga prodaju upravo u Hrvatskoj, pa i Luci Tranzit, piše Glas Slavonije.
Zakon još nije operativan
Zbog toga je ta osječka tvrtka u 2011. godini imala gubitak od čak 5,4 milijuna kuna, a prošle godine gubitak je iznosio 2,6 milijuna kuna. Iako je 18. svibnja ove godine ipak došlo do izmjena Zakona o vodama, još uvijek nije operativan jer se za to još trebaju donijeti pravilnici te provesti i natječaj za koncesije, a rok za to nitko ne zna.
A da apsurd svega toga bude još veći, valja istaknuti da je do početka ove godine samo u akvatoriju Luke Tranzit utvrđeno više od milijun prostornih metara nataloženog pijeska, koji sada u velikoj mjeri ograničava uplovljavanje brodova u luku.
Istaknuto je, potrebe za pijeskom ima za gradnju cestovnog koridora 5C kroz Baranju, drugog traka južne osječke obilaznice, 72 milijuna eura vrijednog projekta odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda Vodovoda Osijek, ali i drugih građevina. Potrebne su goleme količine pijeska, koji će se, ne učine li se potrebne promjene brzo, kupovati iz Srbije.